È online la scheda formativa dell’ambito della dignità sociale, sul tema della cittadinanza, dal titolo “Verso la Cittadinanza – Una Scuola che accoglie e integra”.
In questa scheda approfondiamo il tema della cittadinanza, stimolati dal dibattito sullo ius scholae, che ha avuto spazio nel dibattito politico. Con questa scheda vogliamo portare una riflessione sulla Scuola come luogo di accoglienza e come la Scuola può effettivamente essere decisiva nel percorso di integrazione per una ragazza o un ragazzo straniero.
Vogliamo inoltre provare ad innescare delle riflessioni approfondite sul tema dello ius scholae: informiamoci sull’argomento e andiamo oltre l’aspetto puramente ideologico. Quali sono le problematiche e quali sono i punti di forza di questa proposta? In quanto studenti dobbiamo saper affrontare seriamente la questione della cittadinanza, essendo un tema ancora molto attuale e che coinvolge nell’intimo tantissimi nostri compagni e compagne di scuola.
Buona lettura!
9 risposte
Your article helped me a lot, thanks for the information. I also like your blog theme, can you tell me how you did it?
Reading your article helped me a lot and I agree with you. But I still have some doubts, can you clarify for me? I’ll keep an eye out for your answers.
I just like the helpful information you provide in your articles
I am truly thankful to the owner of this web site who has shared this fantastic piece of writing at at this place.
There is definately a lot to find out about this subject. I like all the points you made
Great information shared.. really enjoyed reading this post thank you author for sharing this post .. appreciated
Reading your article has greatly helped me, and I agree with you. But I still have some questions. Can you help me? I will pay attention to your answer. thank you.
This is my first time pay a quick visit at here and i am really happy to read everthing at one place
I think the content you share is interesting, but for me there is still something missing, because the things discussed above are not important to talk about today.